Mijn Afrikaans avontuur

Weekend Lake Navaisha, Hells Gate, Thompson Fall en de krater (27& 28 September)

Het tweede weekend van mijn verblijf hier (27 en 28 september) ben ik met andere vrijwilligers naar Lake Navaisha en Hells Gate geweest op zaterdag.

Lake Navaisha is erg mooi en veel dieren, zoals pelikanen en nijlpaarden. We konden dichtbij de nijlpaarden komen. Erg luie dieren, veel slapen in het water en niets uitvoeren. Maar als ze iets uitvoeren, kunnen ze erg gevaarlijk zijn.

We hebben een boottocht gemaakt op Lake Navaisha, erg mooie landschappen en uitzichten. Bij aankomst was er een man gekleed in traditionele kledij, ik wilde graag met hem op de foto. Maar eerst wel 100 schilling (1 euro) betalen.

We zijn van Lake Navaisha doorgereden naar Hells Gate. Hells Gate is een nationaalpark met dieren. Het is overgebleven van eenuitbarsting van een vulkaan, erg mooi.

We hadden een chauffeur, geregeld door Projects Abroad, hij wilde ons veel laten zien en was erg gemotiveerd.

Aan het begin van Hells Gate national Park zijn we met de fiets door het park gefietst, erg cool om te doen. Je fietst door het national park en langs je zie je zebras, buffalos, antilopen en veel vogels. Gieren vliegen boven je hoofd. Het fietsen was soms moeilijk vanwege het losse zand op de wegen. Als er een auto langskwam, kwam er veel stof omhoog dus aan het einde van de dag waren we zanderig en voelde ons haar aan als stro.

We kwamen uiteindelijk aan bij het einde van de fietstocht en gingen meteen Afrikaanse ranger naar beneden om de overblijfselen te zien van de uitbarsting van de vulkaan. Hetziet er echt geweldig uit, erg mooie natuur. Wemoesten klimmen en het was een warme dag.

Natuurlijk veel fotos gemaakt en ze noemenme hier al de picturegirl hahaJ. Jaja daar kom ik weer aan met mijn camera…looklookflash! Memories for life!

Aan het einde van deze geweldige dag met mooie uitzichten waren we om 18.30u terug en hebben we als afsluiter met elkaar gegeten in een cafe/restaurant. Het was erg gezellig.

De volgende dag verzamelden we weer om 8.30u om naar de Thompson Fall en de Menengai krater van Kenia te gaan. Het is niet de grootste krater van Kenia, maar wel een erg grote.

Gedurende onze rit naar de Thompson Fall zie je mooie dingen van de Keniaanse natuur en kwamen we weer voorbij de evenaar. We stopten bij een brug en mooi uitzicht. Hier stonden diverse kraampjes met spulletjes om te kopen. En ja hoor, de mensen kwamen weer meteen naar je toe met van alles in hun handen om te verkopen. En ze beginnen meteen met hoog bedrag, maar je moet zeker minder dan de helft bieden.

Soms ligt er echt prul in de kraampjes, maar ze maken ook erg mooie dingen. Als je eenmaal begint met kopen, en heb je uiteindelijk meer gekocht dan je voorheen gedacht had.

En ja dan zit je met zn allen weer in het busje en dan blijkt dat je toch weer teveel betaald hebt, argg...zo moeilijk dat afdingen. Sommigen kunnen echt goed afdingen en hebben zoveel meer voor hetzelfde geld.

We reden langs koffieplantages en theeplantages.

Bij aankomst bij de Thompson Fall kwamen er weer meteen vrouwen naar je toe met een vriendelijk gezicht en ze tonen interesse in je. Maar ze willen dat je iets van hun koopt. Ze vragen naar je naam en deze onthouden ze.

De Thompson Fall is een enorme waterval. Het is een mooie natuur en we gingen naar beneden om dichtbij de waterval te komen. Het was daar erg glad en steil, maar geweldig als je er eenmaal bent. Door de verneveling lekker eenverkoeling van de warme dag.

Toen we weer bij de kraampjes kwamen, riepen de vrouwen je naam en moest je naar hun kraam/winkel komen. Ze zeggen dan dat je het beloofd had om te komen kijken, uhh nee ik heb niets beloofd! Maar goed, kijken kan altijd. Maar ze pushen je enorm. Ik gaf van tevoren aan dat ik niets van ze koop als ze me pushen, nou het was ineens stil haha. Aha dus zo werkt dat!

Ik wilde graag een sjaal/wikkelrok van Afrika hebben. Uiteindelijk had ik een mooie gezien en begon ik met afdingen. Uiteindelijk liep ik weg om te proberen om de prijs naar beneden te krijgen, maar nee aahhhh zeliet me gaan. Dus ja een beetje genant maar ik kwam terug om als nog de sjaal te kopen. Uiteindelijk wel voor hetzelfde geld als andere vrijwilligers.

Als laatste zijn we deze dag naar de Menengai krater gereden, het is in Nakuru zelf. Het is een enorme groterkrater, die niet op 1 foto pastJ.

Dus ja het was een geweldig weekend met veel mooie natuur van Kenia. Maar helaas het weekend gaat zo snel voorbij en dan start de werkweek weer.

Tot snel!! XXX

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!