Mijn Afrikaans avontuur

Sponsoring! Nurse on a mission!

Hoi allemaal,

Ik wil jullie graag op de hoogte brengen van mijn besteding van het sponsorgeld.
Ik heb gedurende de voorgaande weken goed nagedacht over het besteden van het sponsorgeld. Ik wil jullie nogmaals bedanken voor het doneren van geld! Geweldig dat jullie mij de mogelijkheid geven om iets goeds te doen met het opgehaalde geld hier in Afrika.

In totaal is er 1215 euro gedoneerd, een hoop geld, waar ik voor mijn gevoel een goede bestemming voor gevonden heb.

Ziekenhuis: Provincial General Hospital:

In het ziekenhuis moeten de verpleegkundigen eigen uniformen kopen. Soms hebben de verpleegkundigen op de afdelingen ook OK pakken aan als uniform om af te wisselen. Deze OK pakken zijn erg schaars aanwezig en het is zelfs zo dat er op de OK te weinig OK pakken zijn voor de verpleegkundigen.

Nu had ik het idee om deze OK pakken te doneren. Ik heb overleg gehad met het team van Projects Abroad en de manager van het ziekenhuis zelf. De donatie moet natuurlijk wel duurzaam zijn en ook bruikbaar.

Ze vonden het een goed idee en hebben me geholpen met het verkrijgen van de materialen. Het was goedkoper om de OK pakken te laten maken door de coupeuzes van het ziekenhuis.

Afgelopen maandag ben ik met mijn aanspreekpunt bij Projects Abroad (Carol), de unitmanager van het ziekenhuis en naar een winkel in Nakuru town geweest om materialen, de stoffen te kopen om de OK pakken te laten maken.

Ik heb gekozen voor een mooie donkere kleur blauw (marine blauw). In totaal heb ik 600 euro besteedt aan de materialen voor de OK pakken. In totaal heb ik 6 rollen stof kunnen kopen van elk 30 meter. De unitmanager vond een creme kleur ook erg mooi. Ik vertelde dat deze wel snel vies zouden worden. Hij vond deze kleur helemaal geweldig, dus achja dan toch maar gedaan. 4 Rollen blauw en 2 rollen creme gekocht. Pff een hoop geld daar neergelegd, maar wel voor een super goed doel.

Met een soort ambulance vervoer zijn we terug gegaan naar het ziekenhuis. Daar werden de rollen uitgepakt en hebben mensen mij enorm bedankt voor de gift aan het ziekenhuis. Ze waren enorm blij en zeiden dat ik een geschenk van God was. Ze waarderen het enorm en voor hun is het enorm veel geld en ze stonden er versteld van hoeveel OK pakken hiervan gemaakt kunnen worden: mogelijk 60 tot 100 OK pakken.

Uiteindelijk zijn de rollen stof naar de coupeuzes gebracht en zij zijn aan de gang gegaan.
De OK pakken worden uiteindelijk ook gelabeld met mijn naam ter herinnering.
Het voelde erg goed om dit te doen en gaf enorm veel voldoening! En dat allemaal dankzij jullie!! Dus dankjewel daarvoor.

Project Bethesda:

Verder wilde ik met het opgehaalde geld een donatie doen aan het project van Sabrina, mijn roommate. Het project heet ´Bethesda´. Zij werkt met straatkinderen. Ze hebben een prevention programma waarbij kleine kinderen bij hun komen om lessen te krijgen ter voorbereiding op de basisschool. Deze kinderen komen vanuit de sloppenwijken.

Ze werken ook met straatkinderen. Ze proberen de straatkinderen naar hun project te krijgen om ze een plek te geven en mogelijk ook lessen. Deze kinderen zijn jongens en ook ouder (tussen de 10 en 15 jaar oud). Deze kinderen hebben geen huis en wonen daar op het project. De straatkinderen moeten hun gedrag veranderen willen ze naar school kunnen en zich beter kunnen ontwikkelen. Dat proberen de mensen op Bethesda te doen.

De straatjongens gaan soms ook wel weer eens terug naar de straat, omdat het voor hun gevoel te lang duurt voordat ze naar school kunnen of te verslaafd zijn aan het snuiven van lijm of het straatleven.

De mensen van Bethesda proberen deze straatjongens weer terug te krijgen door ze op de straat op te zoeken.

Het project Bethesda krijgt een donatie per jaar, maar hier moeten ze alles van doen: het betalen van de middelen, het eten en drinken voor de kinderen, de voorzieningen, ze betalen het schoolgeld voor de schoolgaande straatjongens, de uniformen enz.

Nu zijn er afgelopen tijd 9 nieuwe straatjongens verworven, maar deze straatjongens hebben geen uniformen om naar school te gaan. Ze willen erg graag naar school en hebben hun gedrag veranderd in Bethesda.

Bethesda heeft op dit moment geen geld om de uniformen te kopen voor de kinderen, waardoor kinderen weer terugvallen in hun oude patroon.

Toen ik dit van Sabrina hoorde, wilde ik graag helpen met het donatie geld. Ik heb besloten om complete uniformen te kopen voor deze straatjongens.

Ik ben afgelopen woensdag met de supervisor van het project, Sabrina, Hester (een Nederlands meisje wat daar ook vrijwilligerswerk doet) naar een winkel geweest om de complete uniformen te kopen en schoenen.

In totaal heb ik 500 euro besteed om de uniformen en schoenen te kunnen hopen. Sabrina heeft zelf ook 50 euro bijgelegd om het bedrag goed af te ronden.

We hebben uiteindelijk 15 complete uniformen gekregen en 19 paar nieuwe schoenen. Er zijn daar kinderen waarvan de schoenen totaal niet meer bruikbaar zijn.

Samen met de supervisor van het project zijn we naar het project gegaan met de uniformen en schoenen. Toen we het terrein opreden, kwamen de kinderen al op de auto afgerend. Ze zien er vies uit en sommigen dragen geen schoenen. Ze hebben allemaal zo´n lieve koppies en glimlachen allemaal.

Toen we uitstapten kwamen ze meteen naar mij toe en wilde mij vasthouden. Een geweldige ervaring!

De straatjongens waren zo verrast dat de uniformen daadwerkelijk hier waren en dat ze naar school konden. Ze klapten in hun handen en je kon de blijdschap van hun gezicht aflezen. Zo wat geeft dat een goed gevoel zeg…

Ik heb aan elke straatjongen een volledig pakket mogen geven en natuurlijk veel foto´s gemaakt. De jongens gingen de kleding passen en toen ze allemaal weer buiten kwamen, zagen ze er zo fantastisch uit. Ja om dat te zien, doet zeker wat met je! Wat een ervaring! Dankjewel jullie allemaal!

Vooral ook namens de straatjongens van Bethesda en de mensen die daar werken. Jullie zijn allemaal blessed by God!

De straatjongens kunnen nu a.s. maandag naar school en we hebben het project gesteund doordat de jaarlijkse kosten nu lichtelijk wat verlaagd zijn.

Kindertehuis/weeshuis Kardesh:

Kindertehuis Kardesh is een weeshuis voor kinderen. De gastmoeder Regina is hiermee gestart en leeft alleen van donaties. Ze hebben ongeveer 15 kinderen en 3 daarvan zijn gehandicapt. Deze kinderen zijn achtergelaten door hun ouders en/of hebben geen ouders meer.

Het is een goed initiatief en enkele vrijwilligers werken daar ook. Ook Alice, een Nederlandse vrouw, werkt daar als vrijwilliger.

De overige 115 euro wil ik graag aan dit kindertehuis geven om hier mogelijk benodigdheden voor te kopen, zoals misschien voeding, kleding, pampers. De gastmoeder Regina denkt er over na wat ze nodig heeft. Ze was erg enthousiast.

Afgelopen zaterdag heb ik gefietst voor het kindertehuis Kardesh. Eerst wilde ik een donatie doen aan deze stichting voor het fietsen. Er was een stichting die geld ophaalde met een fietstocht voor 10 kindertehuizen/weeshuizen in Nakuru.

De entree van iedere deelnemer werd verdeeld over 10 weeshuizen. Het was een enorm groot evenement. Er deden ook professionele fietsers mee.
Dus ja, ik als Nederlander fiets ook veel, dus kom maar op met die fietstocht!
We kregen een mooi t-shirt aan en dit shirt mochten we houden, erg leuk als aandenken.
In het volgende verhaal lezen jullie hoe deze dag verlopen is haha.
Als je meer wilt weten over deze fiets stichting voor de weeskinderen in Nakuru kun je kijken:
www.Cherishexchangefoundation.com

Stand van zaken op dit moment mbt de OK pakken:

Ik ben geregeld gaan kijken bij de coupeuzes om de voortgang in de gaten te houden. Afgelopen vrijdag waren ze klaar met 2 rollen van de blauwe stof. Ze werken erg hard. Ze maken de pakken in grote maten, zodat ook elke Afrikaan ze past haha. Big mamma´s he.

Stand van zaken op dit moment mbt de uniformen voor de straatkinderen:

Vandaag gaan de 9 straatjongens naar school met hun nieuwe uniformen.
Sabrina en Hester werken op dit project en zullen de gang van zaken in de gaten houden, erg fijn.

Stand van zaken op dit moment mbt kindertehuis Kardesh:

Komende week ga ik met Alice en de gastmoeder Regina boodschappen doen en de benodigheden kopen die ze nodig hebben. Dus ben benieuwd.
Houd mijn blog in de gaten.

Ik houd jullie op de hoogte van de ontwikkelingen rondom de donaties.
Ik wil jullie nogmaals bedanken voor jullie giften, jullie zijn blessed by God door de Kenianen!
Het is erg speciaal om deze donaties te doen aan deze projecten hier in Kenia. Het voelt goed om zoiets goeds te doen en dat dankzij jullie!

Dikke knuffel van mij voor jullie.

Reacties

Reacties

rox

Waauw Sanne, wat mooi om te lezen! Je bent weer een hele ervaring rijker door deze mooie gift te geven aan al deze mensen. Top! Ook jij verdiend respect.. Applaus voor jou
Dikke kus x

marga en mart

Super !!!!!

Albert Franken

Allemaal goed geregeld Sanne. Wat voor ons een kleine donatie was is daar groot geluk. Super.
Groetjes

petra

Hoe fijn is het Sanne, om te kunnen geven!!!!!!
De voldoening die je daar van krijgt is met geen geld te betalen!!! Heerlijk om deze mensen te kunnen helpen, en ik geloof onmiddellijk dat je gaat smelten als je die dankbare snoetjes daar ziet!! Keep up the good work!!!

peter en petra

pap en mam

Goed bezig Sanne. We zijn trost!!!
Ga zo door en geniet ervan.

Henrie

Hoi Sanne,
Goed te horen dat je goede bestemmingen hebt gevonden en er voldoening voor terug krijgt
Groetjes Opa en Henrie

Anouk

Topppie!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!